2014. december 4., csütörtök

Ho-ho-ho-hóóó...már csak kettőt kell aludni, és itt a Mikulás :)

Te várod még a Mikulást? Tudom, hogy elméletileg nem létezik, de szerintem nem kell ennyire gyorsan felnőnünk. Popper Péter is azt mondta, hogy manókat csak az láthat, aki megőrizte a benne lakozó gyermeket. Hát rajtam nem fog múlni... ;-)

Pici koromtól nagyon vártam a Télapó érkezését. Szépen kipucoltuk a kiscsizmákat Apával, és felpakolásztuk az ablakpárkányra. Reggelre pedig a csizmák tele voltak mindenféle jóval. Akkoriban minden ablakban láttad a csomagokat, csokimikulásokat kitéve. Ma már szinte sehol sem látok ilyet...biztosan nem szokás már. Ami nagy kár. Évekig lestem a Télapót, de sosem sikerült elcsípni. Aztán már persze tudtam, hogy Anya és Apa a Mikulás "földi helytartója", de az izgalom valahogy nem szűnt meg sosem. Még akkor sem, amikor már én magam is készítettem csomagokat a családtagjaimnak, hajnalban keltem, hogy bele tudjam csempészni a cipőkbe, csizmákba. Még jókat is nevettünk, hogy Anyának annyi csizmája és cipője van, hogy szegény Mikulás nem tudja, melyikbe is pakolja a meglepetéseket. :)

A mai napig készítek mikuláscsomagot a családomnak. Szerintem ettől szép ez a karácsonyvárós időszak, hogy egyszerűen nem felejtünk el örömet okozni egymásnak. Nem kell itt nagy dologra gondolni. Tegyél bele egy csokimikulást, mandarint, földimogyorót, a kedvenc csokit, kekszet, szaloncukrot, vagy bármit, amiről úgy gondolod, hogy mosolyt csalna a másik arcára. Én ilyenkor a kollégákat is meg szoktam lepni, mert még a felnőtt ember is hálás a figyelmességért, és örül a gesztusnak, hogy gondoltál rá...nem utolsó sorban pedig okozol pár mosolygós percet, amikor újra gyermeki izgalommal bontogathat, csemegézhet. :)

És ha már Télapó, akkor gondolj azokra is, akinek nincs lehetőségük megajándékozni egymást. Azokra a gyermekekre, akiknek senki nem készít csomagot már évek óta. Persze tudom, hogy Karácsonykor mindenki aktívan támogatja az egyébként elhanyagolt rászorulókat, de ez nem ok arra, hogy Mi elfordítsuk a fejünket. Találd meg a környezetedben azt, aki erre leginkább rászorul.. (nem is biztos, hogy a mélyszegénységben élők között kell keresned), és küldj a gyerekeinek egy kis édességet, gyümölcsöt, minden kommentár nélkül.. 
Vagy keress egy menhelyet (lehetőleg ne a felkapott és agyonsztárolt 1-2 közül válassz), és lepd meg a kutyusokat néhány finom falattal, csemegével. Nagy lesz a boldogság, nekem elhiheted. ;-)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése