2015. március 9., hétfő

Sapik és álomfogók

Látom ám a szemrehányó tekinteteket... és most az egyszer jogos is, mivel valóban hosszú időre eltűntem. Magyarázkodhatnék, de inkább megmutatom, mi mindent készítettem az elmúlt két hétben. ;-)


Zsófi nyerte a 100 lájkos játékunkat, és sapit választott. Mivel két gyerkőce van, nem tudtam volna elszámolni magammal, ha az egyiküket kihagyom a sapiválasztásból, így két babasapkát készítettem. Boldika egy kutyusost kapott, Borika pedig cicást. Ez is azt bizonyítja, hogy nincs is ellenségeskedés a kétféle négylábú között. Ha egyszer sikerül elcsípnem, megmutatom, a mi cirmancsaink milyen jól elszórakoznak a kutyákkal. Azon rendszeresen csíkosra kacarászom magam. És igazából bárki, aki látja. :)

Na de.. akkor elsőként íme a kutyus babakobakra méretezve:


Babáknak való fonalat választottam, ami teljesen antiallergén, és persze pihepuha, boholymentes. A piros pettyes filcanyagot persze nem tudtam megúszni. A szemfülesek láthatták néhány poszttal lejjebb, amikor a tavaszi kollekcióra szánt kincsekkel dicsekedtem. ;-) Ebből varrtam egy szivecskényit a kutyus szeme alá foltnak. A fülek természetesen kajlák és felemásak, de milyen is lenne egy édibédi kölyökblöki, ha nem ilyen? :))

Jöjjön a cicmicc:


Itt már a vagányság és dögösség is szempont volt, mert hát mégiscsak egy nagytesóról beszélünk. :) A fonal anyaga ugyanaz. A fekete és rózsaszín kombináció pedig szerintem tökéletesen működik ennél a sapkánál. Nem készítettem szemeket, mert úgy gondolom, hogy az már nagyon babás, és itt nem ez volt a célom. Remélem, hogy Borika is tetszeni fog magának benne. Náluk még havazik a hegyekben, úgyhogy egy darabig még szükség lehet a sapira. :)

És persze, hogy Zsófi se maradjon ki a sorból, Ő is rendelt egy sapkát magának. Egy anyuci igenis legyen csini és csajos, így ennek jegyében készült el az alábbi sapka egy pamut-akril keverék fonalból, keki színben, natúr horgolt virágokkal és gyöngyökkel díszítve. Szerettünk volna valami csíkosat, így relief pálcákkal dolgoztam végig egyet elölről, egyet hátulról csavarva. Nagyjából sikerült visszaadni azt a bordás felületet, amire gondoltam, és a végeredmény kivételesen még nekem is jól állt. Felpróbáltam.. sajnos. :D


Amikor nem sapkákon, akkor álomfogókon dolgoztam. Kettőt készítettem mostanában. Egyet Levente, egyet Eliza kapott. Mindketten nyugtalanul aludtak mostanában, és kellett valami, ami segít nekik a békésebb álmokban. Patriknál tökéletesen működött, úgyhogy nagyon bíztam benne, hogy nem lesz ez egyedi eset. Én mindenesetre az összes létező varázserőmet belehorgoltam az álomfogókba. :)

Levente álomcsapdájánál a fő motívum a toll, a madarak, a levegő és az ég végtelensége volt ennél az álomcsapdánál. Egy pici babánál szerintem minden édesanya átérzi azt a nyomást, hogy biztosan jól vegye a picikéje a levegőt, és hatalmas megkönnyebbülés (legalábbis nekem az volt), amikor az első neccesebb hónapokon túljutottunk. Azért is választottam a tollakat ennek az álomfogónak, mert szeretném, ha Levente fellélegezne a nyugtalanító álmok szorításából, nyugodt, békés éjszakái és vidám ébredései lennének. A madár motívum a Naphoz, a Nap erejéhez köthető az indián kultúrában. De a mi kultúránkban is a szabadságot, a függetlenséget, a kötöttségektől mentes életet jelképezi. Szabadon szárnyalni, minden gondot hátrahagyni, kergetőzni a szellővel, bújócskázni a felhők között.. ez mind, mind köthető a madarakhoz, és közvetetten a tollakhoz. Természetesen a piros, mint védelem itt is megjelenik szalagok és gyöngyök formájában is.




Eliza álomfogója is elkészült. Az alapja peddignádból font karika, amire horgolással készült az álomcsapda hálója. Gyöngyöket és szalagokat választottam díszítésnek.
Ennek az álomfogónak a BAGOLY a szimbóluma. A bagoly sok kultúrában megjelenik szimbólumként. A görög mitológia Pallasz Athénéhez, a bölcsesség és a tudás istennőjéhez kapcsolja.
Amiért én Elizának a baglyot választottam, az az indián kultúrában betöltött totemállat szerepe: a levegőt és a szellemet jelképezi, hagyományosan a női nemhez kötődik. Erős totemállat, átlát a misztikus és fizikai világ közötti vékony szövedéken, megérzéseivel és ösztöneivel jó védelemnek gondolom egy kislányka számára.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése