2015. június 2., kedd

Laposcica

A hétvégét anyóséknál töltöttük össznépileg a messzi távolban. :) Eddig úgy gondoltam, hogy végtelenül szerencsés vagyok, amiért a zuram szülei bő 250 km-re laknak tőlünk, mert így nem mondhatnám, hogy túl gyakoriak a látogatásaik, és mi sem utazunk havonta. Mondhatni évi 4-5 alkalomra korlátozódik a találkozások száma. Eddig nem is bántam ezt igazán, főleg a babánk születése után szerzett kellemetlen tapasztalatok után. Viszont most szinte sajnálom, hogy nem a szomszéd faluban élnek, olyan jól éreztük magunkat mindhárman, sőt, igazából mind a hatan, mert a két nagyszülő és a dédipapa sem panaszkodott. :) A fiam szokásosan hozta az energiabomba édesbaba formáját és egész nap lemozgatta a bandát. Nekünk semmi dolgunk nem volt, csak a lábunkat lógattuk, és ezt ki is használtam - végtelen horgolásos órákat sikerült rabolnom magamnak. :)

Nem akartam a megkezdett sünimet vinni, mert ahhoz folyamatosan tömni is kellett volna, és még tömőanyagot is pakolni, na azt túlzásnak éreztem. Aki ment már valahová kisgyerekkel, az tudja, miről beszélek. Egyszerűen a két napra egy autónyi cuccal indultunk el. :D

A lényeg, hogy azt terveztem, kipróbálok valamit az egyik új könyvből. Péntek este már bele is kezdtem az egyik macsek meghorgolásába. A könyv még mindig a Puha állatkák, babák - 60 horgolt és kötött modell. Megtévesztő a cím, mert egyrészt nagyjából 5 horgolt állatka van benne, és minden más kötött.
Maga a minta egészen egyszerűnek tűnik már ránézésre is amatőröknek való. De komolyan mondom, hogy kellett a többéves rutin, mire rájöttem, hogyan kell a szerző szerint olvasni a mintát. Arról nem is beszélve, hogy nagyjából mindent a "képzeletre" bíz.

A lényeg, hogy kezdőknek nem ajánlom, de gyakorló horgolóknak sima ügy - amolyan tévénézős projekt. Persze miután rájössz a turpisságokra. Aztán meglepetést okoz a teljesen hiányzó leírás. Van egy rajz, ami lapos. Írd és mondd.. Nekem nagyon furi lapos amigurumit horgolni, de tulajdonképpen ezt a cinyó két mézeskalácsfigura lap és két fülecske. Az alap ugyanaz egy macihoz és egy nyuszihoz is. Ott az arc hímzése és a fülek térnek el. Nem vagyok egy horgosznob, de hát érdekes mindenesetre. Mivel egy két éves "babuci" kapja a cicát, így ez a minimál stílus még előnyt is jelentett a választásnál persze.

Nézzétek az alapot:


A minta félpálcákat ír, de végül rövidpálcákkal készítettem el, magasságra így is megvoltam. A másik problémám, hogy kifejezetten csak egy márka fonalait javasolja hozzá, és nem is lenne ez gond, de máshol legalább le van írva mellé, hogy adott fonal milyen tulajdonságokkal bír. Itt ez nem szerepelt, vadászni kellett (volna) a neten, hogy miből is készült az eredeti. Ezt én nem tettem meg. Valószínűleg egy árnyalattal vékonyabb fonalból, mert nekem félpálcák nélkül is megvolt a 20 centis végső magasság.

Íme a végeredmény: (a feladat: találd meg a képen a cicát, aki éppen fára mászni tanul)




Mit szóltok hozzá? Nekem végülis tetszik. Egyszerű, nincs túlbonyolítva, de egyszerűségében is kedves kis jószág lett. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése