2015. augusztus 9., vasárnap

Ten stitch takaró "hogyan csináld" videó .... kötni egyszerűbb, mint felvenni, hidd el bátran ;)

Olyan sokat meséltem mostanában a takarókról, hogy talán Te is kedvet kaptál már hozzá, csak nincs bátorságod belevágni, mert szörnyen bonyolultnak tűnik.

Hogy megadjam a kezdőlökést, készítettem egy gyors kisvideót teljesen home made jelleggel, tökéletesen amatőr színvonalon (magyarul: meg kell tanulnom videót szerkeszteni, mert ez így nem mehet tovább.. :D )

A videón a ten stitch blanket kötésének folyamatát látjátok, a sávok összekapcsolódását.  A sarkokról és az indulásról is szívesen készítek egy minivideót. Ez inkább csak olyan kedvcsináló, kóstoló, ahol láthatjátok, mennyire egyszerű elkészíteni, és mégis mennyire látványos a végeredmény. Tulajdonképpen még így a kertben ücsörögve, a gyerkőccel játszva is jól köthető a minta, bár a cicák néha meglépnek a gombolyaggal. :)

Két technika dominál benne: 

- sima szemek ---- ebből eredően a lusta kötés

- rövidített sorok

Az első teljesen alap, szerintem így tanultál meg kötni. Ha mégsem, és kezdjük nagyon az elejéről, akkor várnod kell még egy kicsit, és készítek arról is egy kisvideót...ahogy én szoktam. De ha türelmetlen vagy, akkor a youtube-on számos jópofa tutorial videót találsz a témakörben. :)

A rövidített sorok lényege, hogy a minta igénye szerint alakítod a sorokat, nem kötöd végig őket. Itt ezt a technikát a sarkoknál használjuk, de ezzel lehet kialakítani az olyan felsők mellrészét, amit passzosra tervezünk, és kendőknél, sapiknál is jól használható technika. Rémisztőnek tűnik első olvasatra a kivitelezés, de igazából annyira egyszerű, mint a sima lustakötés, csak itt számolni kell egy kicsit közben, tehát nem árt figyelni. De erről később mutatok akkor videót is. 


A ten stitch blanket mintáját már linkeltem Nektek ebben a posztban, és képeket is arról, hogyan is kell kinéznie a takarónak. :)

Ez a kép még tavaly májusban készült, akkor kezdtem el a takarót... egy gombóc után valamiért félretettem, és nem túl rég találtam rá újra. A motivációt már ismered. Azóta a 3. gombóc végén járok, és még kettőt tervezek belekötni. 



 Október 5-ig kaptam haladékot...ugyanis akkor kezdjük a bölcsis beszoktatást.. szóval van még másfél hónapom. Simaliba. ;-)

Jöjjék a videó (tessék kíméletesen kritizálni, Édesbaba megtette helyetted. ;-) )





2 megjegyzés:

  1. Szia.
    Nem tudom hogy kell elkezdeni a plédet.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Ildikó!

    A héten készítek hozzá egy Youtube videót, ha az segítséget jelent, és itt, valamint a Facebook oldalon is meg fogom osztani, hogy mindenki megtalálja, akinek szüksége van rá. Elmagyarázni nehezebb.. :)

    VálaszTörlés