2015. december 13., vasárnap

Advent harmadik vasárnapja

Ez a szimbolika szerint az Öröm vasárnapja, ilyenkor még a gyertya színe is más a hagyományos adventi koszorúkon (rózsaszín). Én pedig gondolatok nélkül maradtam. 



11 nap van hátra Karácsonyig. Hozzád beköszöntött már a hangulat? Vagy még mindig rohansz, tervezel, ajándékokon agyalsz? Gőzerővel dolgozol az év végi hajrában? 

Szerintem kezdj neki a feladatoknak már most, ne maradjon minden a végére. Szánj egy meditatív 1-2 órát arra, hogy végiggondolod egy kávé/tea mellett, hogy a szeretteid közül ki minek örülne. Mert igazából Te ismered Őket a legjobban, ezért biztosan van olyan apróság, amiről Ő jut eszedbe. Ha a pároddal vagy a gyerkőcökkel csináljátok, szerintem még sokkal izgalmasabb. Ez tulajdonképpen egy asszociációs játék. Feldobsz egy nevet, és leírod mellé egy lapra azt az 5-10 szót, ami eszedbe jut, ebből pedig már könnyebb lesz kigondolni egy tökéletes ajándékot, ami nem a pénzről szól, nem a fogyasztói társadalom kényszeréről. Épp ma olvastam egy blogon, hogy az ajándékozás mennyire kényszerű, és a végén mindenki zoknit, nyakkendőt, kozmetikumot, vagy piát kap. Ma is láttam a piacon a sok szédült ajándékvadászt, ahogy elborult arccal, egymással veszekedve próbálták begyűjteni a "kötelező ajándékokat". Nem kell ennek így lennie. Te idén szállj ki ebből a mókuskerékből. 

Miért jó a játék, amit kitaláltam? Mert ki fog derülni belőle, hogy a tesód barátnője, akinek a neve mellé a cicamica, csinos, bulik, Cosmo, tűsarkú szavak kerülnek, valószínűleg nem fog örülni a süteményes receptalbumnak. Aminek esetleg a  cukrászatmániás húgod mondjuk igen. És persze mókának sem utolsó, főleg, ha többen csináljátok, mert érdekes lehet látni, hogy kinek mi minden jut eszébe ugyanarról az emberről. 

Nagyon jók, és én nagyon támogatom a DIY, tehát a saját kezűleg fabrikált ajándékokat. Viszont ezeket mindenképpen készítsd el még most a napokban, mert ha mégsem terv szerint haladsz, kínos helyzetbe kerülhetsz 23-án este, amikor rájössz, hogy nagy hiba volt odaégetni egy tripla adag karamellás mandulát, mert így azonnal 3 barátod ajándékát lőtted ki, és onnan már nagyjából esélytelen pánikroham nélkül megúszni. ;-)

Itt az oldalon is találtok rengeteg ajándéktippet és még több tippet, meg persze ehető ajándékokat is, szemezgess bátran. Itt van például a cukros-fahéjas mogyoró receptje indításnak. ;-)





 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése